[RB:Blog_And_Post_Title]

ماثرآثار

نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی

آینده به کسی تعلق دارد که می داند چگونه منتظر نشیند.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

طریقه خواندن نماز توبه هر روز یکشنبه

حضرت علامه حسن زاده آملی حفظه الله تعالی :

:diamond_shape_with_a_dot_inside: این دستورالعمل در کتاب مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی ( رحمة الله علیه ) در اعمال ماه ذی القعده و در پایان رساله لقاءالله علامه حسن زاده (حفظه الله ) به نام دستورالعملی به نام نماز توبه نقل شده است :

:diamonds:جناب سید بن طاووس در اقبال روایت کرده که احمد بن عبدالله از منصور بن عبدالحمید از أبی أمامه از أنس بن مالک نقل کند که انس گفت :


:white_check_mark:(( جناب رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم ) روز یکشنبه ماه ذی القعده از منزل خارج شدند و در جمع مردم تشریف فرما شدند و فرمودند : ایها الناس کدام یک از شما حاضرید که توبه کنید ؟

:white_check_mark:عرض کردند : آقا جان ما همه میخواهیم توبه کنیم و دیگر بد نکنیم . آقا فرمودند : یکشنبه این ماه غسل کنید ( به نیت توبه ) ، وضو بگیرید ، 4 رکعت به نیت نماز توبه روز یکشنبه نماز بخوانید و در هر رکعت سوره حمد 1 مرتبه ، سوره اخلاص 3 مرتبه ، سوره فلق 1 مرتبه و سوره ناس 1 مرتبه .

:diamonds:آنگاه جناب رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمودند : پس از تشهد و سلام نماز ، 70 مرتبه ( أستغفرالله َ ربی و أتوب ُ الیه ) و سپس آن را به جمله ( لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم ) ختم نمایید و در آخر بگویید : (یا عزیز ُ یا غفار اغفرلی ذنوبی و ذنوبَ جمیع ِ المؤمنین َ و المؤمنات فانه ُ لا یغفر ُ الذنوب َ إلا انت ).

سپس حضرت در مورد برکات این نماز توبه فرمودند :

:diamonds:هیچ عبدی نیست که این عمل را انجام دهد جز آن که ندا از آسمان میاید که ای بنده خدا اعمالت را از نو شروع کن چون توبه تو قبول و گناه تو بخشیده شده است . و ملک دیگر از تحت عرش ندا میدهد که ای عبد مبارک باشد بر تو و بر اهل تو و بر ذریه تو ، و منادی دیگر ندا میدهد که ای عبد تو بر ایمان میمیری و از تو ایمان گرفته نمیشود و قبر تو فسحت میابد و نورانی میگردد . و منادی دیگر ندا میدهد که پدر و مادرت اگر از توخشمگین بوده اند راضی میشوند و گناه آنان و ذریه تو بخشیده شد و تو در دنیا و آخرت وسعت رزق گرفتی و در نهایت جبرئیل میگوید :

من آنم که با ملک الموت برای تو میایم که با تو مدارا کند و اثر مرگ تو را مخدوش نکند که جان تو به سلامتی از تن تو بیرون رود .

سپس انس میگوید که گفتم یا رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم ) اگر بنده ای این نماز توبه روز یکشنبه در این ماه ذی القعده را در غیر این ماه انجام دهد چطور ؟ حضرت فرمودند : هر آنچه که در این ماه گفتم در غیر این ماه هم میشود . و جناب جبرئیل این کلمات را در ایامی که در شبهای معراج در نزد حق تعالی بودیم به من تعلیم کرده است .))

تذکر :

1 - توجه داشته باشید وقتی که پیامبر یا امامی دستوالعملی میفرمایند باید طبق متن فرمایش معصوم عمل کرد .پس وقتی به شما امر میکنند که فلان طلب را بکنید بعینه همان طلب را داشته باشید و هیچ تخطی نکنید . ( در پایان نماز فقط و فقط درخواست توبه کنید و لا غیر ) .
2 - وقت این نماز از طلوع آفتاب روز یکشنبه تا غروب آفتاب روز یکشنبه است .


برگرفته شده از apkbook.blog.ir

ادامه مطلب

کلمات کلیدی

دیدگاه شما از مطلب بالا چیست؟

نظرات (۱)

باسلام درمورد نحوه خواندن نماز ایا باید چهار رکعت پشت سرهم که در رکعت دوم تشهد وقنوت ندارد خواند یا دوتا دورکعتی؟

۱۵ ارديبهشت ۰۰، ۱۰:۴۶
پاسخ:
سلام 4 رکعت باید خواند 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.
1